ponnydagbok

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Ridning Dacapo 18/3

Av Linnéa Sahlin - 19 mars 2011 10:16

Jag red Dacce i ridhuset idag,

Sanna följde med och red på sin Samson så det vart skritt i typ 15-10 minuter men jag skrittade bara på långa tyglar i tio minuter sen började jag flytta Dacce på lånssidorna och efter ganska många långsidor så gick jag över till att göra slutor och öppnor i skritt :)

Sen gick Sanna ut ur ridhuset så då började jag att trava och jag vet inte riktigt vad som hände men Dacce var så otroligt fin han lyssnade jätte bra för sidförande skänkel i traven med började med att flytta in han till kvartslinjen och ut på spåret i  igen sen efter ett grymt trav arbete så tog jag en galopp fattning ur efter hörnen så att man har nackställningen kvar i hästen i galoppen och gjorde 15-20meters volter på mitten :)

Sen efter det så red jag några galopp delar ur pogrammen och sen red jag båda pogrammen. Gick super bra den här gången med :D


Jag är så förvånad eller jag vet inte hur man skriver det med ord för att ibörjan när vi hade honom så fick jag faktiskt börja varje ridpass med att ställa/böja  honom i skritten mest bara för att jag skulle få ner honom i form, vi har ju inte haft honom så länge nu men jag känner ju att alla träningar vi har haft har satt sina spår :)

ex: Jag tänker att jag har en hundralapp i ytterhanden som jag inte vill tappa ,

InnerHan ska framlite då och då ;)

Inner skänkel mot ytter tygel

Haha ja ni förstår också allt annat man ska tänka på jag har rätt att bli lite seg i huvet nån dag ;)

ja det var typ det jag ville skriva och att jag har Anneli träning i morgon och om någon som har en grym kamera får jätte gärna komma dit och fota jag rider 15:15  

 
 
rebecka

rebecka

19 mars 2011 16:03

jag kan komma och fota om jag kommer ihåg de (:
inte världens bästa kamera men den kan fota allt(:

http://finlillbecca.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa Sahlin - 3 april 2011 10:08

Hejsan :) idag så ska jag rida Dacce för Anneli kl 15;15 ska bli sjukt kul då jag ska rida tillsammans med Sofia och Hennes ponny :D ska kolla med Anneli om vi kan jobba med skänkelvikningar idag :) I morgon så ska Dacce få vila och på tisdag s...

2/4

Av Linnéa Sahlin - 2 april 2011 14:13

Hejsan hejsan idag så har det varit Barnkalas åt Felix som fyller fyra år :D idag så tänkte jag även åka till ridhuset fast det kanske blir så att jag rider ut i stället :) nu ska jag äta lite candyy sen ska jag ut i skogen hoppas att dacce är ...

Av Linnéa Sahlin - 31 mars 2011 20:47

Hejsan hejsan :) det vart en liten bloggpaus märkte jag xd :p den här veckan så har jag haft ont i huvudet rätt så mycket men jag har kämpat på en då :) I måndags så red jag och Sofia i ridhuset vi tränade pogramm och hade allmänt kul helt enke...

Av Linnéa Sahlin - 25 mars 2011 16:18

Hejsan jag och Anna Sanna och mamma åkte till ridhuset och red idag :) Sanna travade på Samson för första gången super kul :D :D! Dacce var lite pigg men han var endå duktig ^^   Nu ska jag och Annapanna ha tjejfredag göra middag och glo på...

Av Linnéa Sahlin - 24 mars 2011 11:49

Hejhej bloggen, Jag har verkligen inte nån blogglust alls, Jag vill bara byta Header så kommer nog blogglusten tillbaka :) tänkte berätta hur min vecka har sett/ser ut :)   Måndag: Mark i ridhuset han hade träningsvärk så vart mest skritt T...

Presentation


Hejsan denna bloggen är nerlagd. bloggar numera på ponnyryttarnaa.webblogg.se

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gillar ni min blogg?
 Ja!
 Neej!
 Vet inte?
 mer bilder så!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Fråga :D


Ovido - Quiz & Flashcards